Man gillar ju smarta affärsidéer och samhällsengagerade företag som arbetar hållbart – samtidigt som de är lönsamma. Därför blev jag så otroligt glad när Afound hörde av sig tidigare i våras och ville göra en kampanj med mig.

Afound är H&M-gruppens senaste satsning, ett butikskoncept som erbjuder en blandning av både deras egna varumärken som COS, Cheap Monday och Weekday, men också andra varumärken. I sortimentet kan man hitta såväl lyx- och premiummärken som Marni, Prada, Gucci, Gestuz och Filippa K, samt billigare kedjor som Monki och NLY. Men poängen är att alla produkter säljs till väldigt rabatterade priser – nedsatta med i genomsnitt 50 procent!

Afound köper in partier från olika håll som blivit över och som de sedan säljer till lägre priser. Man kan alltså hitta både superlyx och verkliga reafynd i det kuraterade utbudet. Dream deal, inte sant? Nytänkande och en affärsidé som känns fräsch och helt rätt i tiden.

Nu är det dags att slå igen datorn och göra tidigt avslut på den här arbetsdagen för det vankas vrålåk, skinande bilkarosser och somrig trädgårdslunch. Trevlig helg!

 

 

Afound-kampanjen som jag frontar i ett halvår framöver.